U razornom potresu na Baniji najviše su stradale stare građevine i dio kuća koje su loše obnovljene, dok su kvalitetno građene kuće ostale sačuvane, ocijenili su građevinski konstruktori koji su obišli veći dio područja.
Od dana kada smo odlučili rušiti kuću, moram priznati da je ovo bio definitivno najuzbudljiviji dan. Možda mi je to ostalo od kada sam bio klinac i igrao se u pješčaniku s bagerima, ali ne mogu opisati osjećaj koji se javlja kada bager fizički navali na kuću, koji je to adrenalin. Moram ovdje ostaviti i njegovu sliku, toliko mi je zakon
Zakon što smo ishodili građevinsku dozvolu i prijavili gradilište, poplaćali sve pristojbe, isključili struju, vodu i plin, možemo krenuti na iskop. Iskop podruma kuće bruto površine 100 m2 traje svega 2 dana. To je ono što me iskreno začudilo, jer sam ja uvijek nekako mislio da baš to traje najduže (ne znam zašto).
Kada smo kupovali kuću, namjeravali smo sačuvati većinu, s obzirom da smo planirali adaptaciju, no kako je vrijeme odmicalo, došli smo do zaključka da je kuća napravljena prije 70-ih godina prošlog stoljeća, jednostavno previše derutna da bi nam većina toga bila od koristi. Neke stvari smo na kraju ipak sačuvali kako bi smanjili troškove gradnje nove kuće.
Postojanje zakonite kuće na parceli koristi se nerijetko kao osnova za gradnju nove kuće. Ipak, iako postoje neke uštede na račun postojanja stare kuće, pojavljuju se i neki troškovi te ćemo se ukratko osvrnuti na oboje.
Tema o srušenim nosivim zidovima koji ugrožavaju statiku stambenih zgrada, kojom se Slobodna Dalmacija bavila proteklih tjedana, imala je velikog odjeka među Splićanima. Građani su splitski dnevnik zatrpali dojavama o baš takvim situacijama u njihovim zgradama i neboderima, tražeći pomoć u rješavanju muke koja ih muči godinama, neke i desetljećima
Problem stalnog stana, male veličine ili san o kuhinji otvorenoj dnevnoj sobi su razlozi zbog kojih se odlučujemo na rušenje zidova. Iako ćemo rušiti pregradni zid bez većih problema, rušenje nosivog zida je kompliciranija operacija. Kako se pripremiti Koje formalnosti ispuniti? Možemo li sami rušiti zidove? Savjetovati!
Rušenje zidova teoretski je moguće u svakom slučaju i često postaje jedina opcija za uređenje modernog interijera. U praksi, međutim, postupak uklanjanja zida zahtijeva više pažnje. Na samom početku potrebno je odrediti s kojom vrstom zida imamo posla - radi li se o nosivom (konstrukcijskom) ili pregradnom zidu .
Voditelj tima stručnjaka sa zagrebačkog Građevinskoga fakulteta koji provjeravaju statiku zgrada stradalih u potresu Josip Atalić ustvrdio je u nedjelju da katastrofa koju je izazvao potres u Zagrebu premašuje mogućnosti grada i da je na leđima volontera preveliki teret
Često su dovoljno u industrijskim poduzećima da vrše tehničku opremu, zbog čega moraju riješiti problem dimnjaka, što se sastoji u tome da se donese jedino pravilno rješenje - rušenje ili daljnja operacija. U nekim je situacijama lakše i jeftinije rušiti dimnjak nego nastaviti njegovo održavanje.
Za rušenje dimnjaka i čišćenje krova na jednoj zgradi u zagrebačkom centru vlasnici su od građevinske tvrtke dobili ponudu u iznosu od 17.900 kuna.
Trideset kamiona za prikupljanje biorazgradivog otpada s potisnim pločama od pet, sedam, osam, 15, 16 i 20 kubnih metara, kao i vozila s cilindričnim spremnikom od 10 kubnih metara, nabavlja Grad Zagreb za potrebe Čistoće, a procijenjena nabavna vrijednost iznosi im 46,1 milijun kuna.
Jučer, u petak 24. kolovoza, Milan Bandić sa suradnicima je primio gradonačelnika Imotskog Ivana Budalića. Predsjednica Uprave Zagrebačkog holdinga, Ana Stojić Deban, nakon sastanka je istaknula kako je dogovoreno da će Zagreb Imotskom donirati komunalno vozilo za skupljanje otpada.
Od veljače iduće godine svi građani u Zagrebu, nevezano za veličinu stana ili broj ukućana, odvoz smeća plaćat će minimalno 68 kuna, kako su prošli tjedan najavili iz Grada. Drugim riječima, istu cijenu fiksnog dijela plaćat će stan od 30 kvadrata kao i onaj od 100 kvadrata.
Na kućne adrese stići će početkom veljače. A kad prime izjave koje će im poslati Čistoća Zagrepčani će imati dva tjedna da se “zbroje”. Odnosno, da odluče je li im kanta koja već stoji na njihovu pragu prevelika ili premala i žele li drukčiju, koliki broj odvoza je optimalan za njihovo kućanstvo, a oni koji žive u stanovima morat će se dogovoriti na koji način će plaćati varijabilni dio cijene, koji ovisi o učestalosti pražnjenja i litraži spremnika te naknadi za odvoz otpada.